Official Codex Discord Server

  1. Welcome to rpgcodex.net, a site dedicated to discussing computer based role-playing games in a free and open fashion. We're less strict than other forums, but please refer to the rules.

    "This message is awaiting moderator approval": All new users must pass through our moderation queue before they will be able to post normally. Until your account has "passed" your posts will only be visible to yourself (and moderators) until they are approved. Give us a week to get around to approving / deleting / ignoring your mundane opinion on crap before hassling us about it. Once you have passed the moderation period (think of it as a test), you will be able to post normally, just like all the other retards.
    Dismiss Notice

Diablo Immortal - MMO ARPG for mobile platforms - massive butthurt at Blizzcon

Discussion in 'MMO(RP)G / Online Discussion' started by Makabb, Oct 29, 2018.

  1. tritosine2k Scholar

    tritosine2k
    Joined:
    Dec 29, 2010
    Messages:
    136
    Games made with IPS LCD-s as baseline "somehow" turn out plasticky, have garbage of a dynamic range with blue glow , and an absolute eyesore in motion, like they can't catch these flaws during production , nevermind keeping up with the original titles,lol.
     
    • WTF am I reading WTF am I reading x 2
    • decline decline x 1
    ^ Top  
  2. Elex Scholar

    Elex
    Joined:
    Oct 17, 2017
    Messages:
    1,276
    • Funny Funny x 3
    • Yes Yes x 2
    • decline decline x 1
    ^ Top  
  3. Frusciante Arbiter

    Frusciante
    Joined:
    Aug 24, 2012
    Messages:
    671
    Project: Eternity
    Pretty sad how far this company has fallen.
     
    • decline x 4
    • Agree x 2
    • Funny x 1
    • Yes x 1
    • Despair x 1
    ^ Top  
  4. jungl Learned

    jungl
    Joined:
    Mar 30, 2016
    Messages:
    732
    I remember when I got play the beta for diablo 3 I uninstalled it after 10 minutes. Rpg mechanics are bare bones. Why even play a ARPG if the rpg part of it sucks? The action part of it already bad and extremely repetitive. You better of playing a random beat em up arcade game from the 80-90s.
     
    • Brofist Brofist x 1
    • Agree Agree x 1
    • decline decline x 1
    • Shit Shit x 1
    ^ Top  
  5. J_C One Bit Studio Patron Developer

    J_C
    Joined:
    Dec 28, 2010
    Messages:
    15,024
    Location:
    Hungary
    Project: Eternity Wasteland 2 Shadorwun: Hong Kong
    Look at that disappointment on those faces. :lol:

    I don't know what is the bigger betrayal, this or the Command and Conquer mobile game.
     
    • decline decline x 1
    ^ Top  
  6. Projas Information Superhighwayman Patron

    Projas
    Joined:
    Aug 5, 2016
    Messages:
    1,188
    Location:
    Best Republic
    Pillars of Eternity 2: Deadfire


    Check out the like/dislike ratio lmao
     
    • incline x 7
    • Funny x 4
    • decline x 2
    • Brofist x 1
    • nice x 1
    ^ Top  
  7. zapotec Learned

    zapotec
    Joined:
    Feb 7, 2018
    Messages:
    286
    April Fools Joke!
     
    • Funny Funny x 7
    • Salute Salute x 2
    • Brofist Brofist x 1
    • Yes Yes x 1
    ^ Top  
  8. Fedora Master Arcane Patron

    Fedora Master
    Joined:
    Jun 28, 2017
    Messages:
    4,094
    Oh wow, something nobody asked for, wanted or needed. Good job Blizzard.
     
    • Funny Funny x 2
    • Agree Agree x 2
    • M'lady M'lady x 1
    • Excited! Excited! x 1
    ^ Top  
  9. Aemar Savant

    Aemar
    Joined:
    Aug 18, 2018
    Messages:
    520


    BlizzCon in a nutshell. That guy surely looks pissed.
     
    • Salute x 12
    • Funny x 6
    • Brofist x 2
    • incline x 2
    • decline x 1
    • Yes x 1
    • Rage x 1
    • When words are not enough x 1
    ^ Top  
  10. Fedora Master Arcane Patron

    Fedora Master
    Joined:
    Jun 28, 2017
    Messages:
    4,094
    To be fair, Diablo 3 and Mobile Gaming are like two peas in a pot.
     
    • Agree x 7
    • Brofist x 2
    • decline x 1
    • Yes x 1
    • Shit x 1
    ^ Top  
  11. Sacibengala Savant

    Sacibengala
    Joined:
    Aug 16, 2014
    Messages:
    449
    they are suposedly deleting comments now. What a shame.
     
    • Funny Funny x 3
    • decline decline x 1
    • Despair Despair x 1
    ^ Top  
  12. Machocruz Arcane

    Machocruz
    Joined:
    Jul 7, 2011
    Messages:
    3,093
    Location:
    Hyperborea
    gg rip in peace Blizzard
     
    • Funny x 2
    • Salute x 2
    • Agree x 1
    • decline x 1
    • Excited! x 1
    ^ Top  
  13. TheSentinel Arcane

    TheSentinel
    Joined:
    Nov 18, 2015
    Messages:
    4,621
    Location:
    Ommadawn


     
    • Funny Funny x 2
    • Salute Salute x 1
    ^ Top  
  14. Fedora Master Arcane Patron

    Fedora Master
    Joined:
    Jun 28, 2017
    Messages:
    4,094


    edit:

    [​IMG]
     
    Last edited: Nov 2, 2018
    • decline decline x 1
    ^ Top  
  15. Jimmious Arcane Patron

    Jimmious
    Joined:
    May 18, 2015
    Messages:
    4,589
    [​IMG]
     
    • Funny Funny x 7
    • decline decline x 2
    • Brofist Brofist x 1
    ^ Top  
  16. thesheeep Arcane

    thesheeep
    Joined:
    Mar 16, 2007
    Messages:
    7,981
    Location:
    Tampere, Finland
    So... a remake of WC3 with slightly less aged graphics and a Diablo mobile game.
    That's one way to dig your own grave, I guess.
     
    • decline x 4
    • incline x 2
    • Agree x 1
    • Yes x 1
    • Despair x 1
    ^ Top  
  17. Replicante Novice

    Replicante
    Joined:
    Aug 3, 2017
    Messages:
    15
    The title is rather ironic as well : /
     
    • Agree Agree x 3
    ^ Top  
  18. Agame Liturgist Patron

    Agame
    Joined:
    Mar 29, 2015
    Messages:
    1,223
    Location:
    I cum from a land down under
    Ironically a Diablo 2 remake would have made the fans happy, and they could have done a shitty WC mobile game instead?
     
    • Funny x 3
    • it is a mystery x 2
    • Disagree x 1
    • decline x 1
    • :M x 1
    ^ Top  
  19. Steezus Learned Patron

    Steezus
    Joined:
    Jul 7, 2018
    Messages:
    421
    It's hilarious to see all the Diablo 3 fans losing their minds at how Blizzard is about to casualize the shit out of their game. Reminds me of a younger me, when Blizzard casualized the shit out of Diablo 2.
     
    • Funny x 4
    • Brofist x 3
    • decline x 2
    • Yes x 2
    • Agree x 1
    ^ Top  
  20. Zed Codex Staff Patron

    Zed
    Joined:
    Oct 21, 2002
    Messages:
    16,679
    Codex USB, 2014
    what a shitshow, lmao
     
    • Yes Yes x 2
    • Brofist Brofist x 1
    ^ Top  
  21. KeighnMcDeath Learned

    KeighnMcDeath
    Joined:
    Nov 23, 2016
    Messages:
    835
    Yeah, just saw this hit my feed. I don’t game on a phone.
     
    • Brofist Brofist x 3
    • Agree Agree x 2
    ^ Top  
  22. Sacibengala Savant

    Sacibengala
    Joined:
    Aug 16, 2014
    Messages:
    449
    And me with diablo 3 and that bullshit of a necro dlc.
     
    • decline decline x 1
    • meh meh x 1
    • Despair Despair x 1
    ^ Top  
  23. wyes gull Learned

    wyes gull
    Joined:
    Apr 20, 2017
    Messages:
    331
    "Don't you guys all have phones?"

    Yeah we all have refrigerators too, doesn't mean we want to play games on them you fucking dope.
     
    • Funny Funny x 18
    • Brofist Brofist x 6
    • Agree Agree x 2
    • Salute Salute x 1
    ^ Top  
  24. Durandal Arcane

    Durandal
    Joined:
    May 13, 2015
    Messages:
    1,971
    Location:
    New Eden
    But wait, it gets worse!

     
    • decline x 6
    • Funny x 2
    • Cheers!! x 1
    • /facepalm/ x 1
    • WTF am I reading x 1
    ^ Top  
  25. Nathir Learned

    Nathir
    Joined:
    Aug 3, 2017
    Messages:
    428
    This shit looks exactly as D3 as far as visuals go. It's basically a D3 mod, developed by Chinamen for mobile. Lmao. The cash grab is real.
     
    • gimme dem dolla bills gimme dem dolla bills x 7
    • decline decline x 1
    • Deus Vult Deus Vult x 1
    • Nuke it from orbit Nuke it from orbit x 1
    ^ Top  

(buying stuff via the above buttons helps us pay the hosting bills, thanks!)