Official Codex Discord Server

  1. Welcome to rpgcodex.net, a site dedicated to discussing computer based role-playing games in a free and open fashion. We're less strict than other forums, but please refer to the rules.

    "This message is awaiting moderator approval": All new users must pass through our moderation queue before they will be able to post normally. Until your account has "passed" your posts will only be visible to yourself (and moderators) until they are approved. Give us a week to get around to approving / deleting / ignoring your mundane opinion on crap before hassling us about it. Once you have passed the moderation period (think of it as a test), you will be able to post normally, just like all the other retards.
    Dismiss Notice

E3 2019 - Official Codex Thread - June 6th to 13th - Press Conferences, Trailers and Interviews

Discussion in 'General Gaming' started by Infinitron, Jun 5, 2019.

  1. Taka-Haradin puolipeikko Arcane

    Taka-Haradin puolipeikko
    Joined:
    Apr 24, 2015
    Messages:
    7,810
    Codex 2016 - The Age of Grimoire Make the Codex Great Again! Grab the Codex by the pussy Bubbles In Memoria
     
    • nice nice x 1
    • /facepalm/ /facepalm/ x 1
    • WTF am I reading WTF am I reading x 1
    ^ Top  
  2. toro Arcane

    toro
    Joined:
    Apr 14, 2009
    Messages:
    8,575
    They demo-ed this and it was unfinished as in the entire battlefield went retarded after one turn.

    Nevertheless it's an interesting concept.
     
    • Fabulously Optimistic Fabulously Optimistic x 1
    ^ Top  
  3. toro Arcane

    toro
    Joined:
    Apr 14, 2009
    Messages:
    8,575
    It's awful. This must be one of the worst years in gaming I ever seen.

    I'm looking forward to Sinking City and Outer Worlds. As they are not available on Steam I will buy neither one.

    Death Stranding's destiny is youTube and I honestly don't see anything else even remotely interesting.

    Only Underrail expansion can save this shitty year.
     
    • FAKE NEWS x 3
    • Brofist x 2
    • Agree x 1
    • Disagree x 1
    • Salute x 1
    • butthurt x 1
    ^ Top  
  4. Multi-headed Cow Scholar

    Multi-headed Cow
    Joined:
    Oct 1, 2018
    Messages:
    643
    Location:
    Illinois
    At least we get Disco Elysium this year! Right guys?

    Right?

    They did show up at E3 to promote the game, right?

    :despair:
     
    • Despair Despair x 4
    • Funny Funny x 2
    • Fabulously Optimistic Fabulously Optimistic x 1
    • it is a mystery it is a mystery x 1
    ^ Top  
  5. Background Character Learned

    Background Character
    Joined:
    Jan 17, 2015
    Messages:
    591
    This was the best E3 in years!

    I didn't watch any of it, I was too busy playing Kingmaker
     
    • Funny x 10
    • Brofist x 6
    • nice x 1
    • Prestigious x 1
    • Bro, do you even lift? x 1
    • Balanced x 1
    ^ Top  
  6. Dexter Arcane

    Dexter
    Joined:
    Mar 31, 2011
    Messages:
    10,989
    Not even Elon Musk and Todd Howard?
     
    • hopw roewur ne x 1
    • Yes x 1
    • Informative x 1
    • it is a mystery x 1
    • WTF am I reading x 1
    ^ Top  
  7. vortex Fabulous Optimist

    vortex
    Joined:
    Mar 25, 2016
    Messages:
    1,816
  8. DalekFlay Arcane Patron

    DalekFlay
    Joined:
    Oct 5, 2010
    Messages:
    8,615
    Location:
    New Vegas
    Say what you want about incline/decline percentages, there's no fucking way this year is worse than the super dark shit years of the Xbox 360 era. Everything was mainstream consolized trash and the PC/indie/kickstarter surges hadn't fully happened yet. If you think this year is worse than those you're fucking delusional.
     
    • Agree x 6
    • FAKE NEWS x 2
    • Brofist x 1
    • Prestigious x 1
    • retadred x 1
    • popamole x 1
    ^ Top  
  9. Reinhardt Arcane

    Reinhardt
    Joined:
    Sep 4, 2015
    Messages:
    7,397
    There is literally zero interesting games. It can't be worse than that.
     
    • FAKE NEWS FAKE NEWS x 4
    • Brofist Brofist x 3
    • Agree Agree x 1
    • Yes Yes x 1
    ^ Top  
  10. toro Arcane

    toro
    Joined:
    Apr 14, 2009
    Messages:
    8,575
    It's true. The 10 years between 2005 and 2015 were the worst (F:NV was the exception).

    But 2019 - until now - is not far from those years (Sekiro is the exception) and honestly I'm more interested in Underrail's expansion than whatever is released until the end of this year.

    This year I've played and enjoyed Kenshi, Battle Brothers and Sekiro. That's it. And it's June.
     
    • Disagree Disagree x 1
    • FAKE NEWS FAKE NEWS x 1
    • Despair Despair x 1
    ^ Top  
  11. Tehdagah Arcane

    Tehdagah
    Joined:
    Feb 27, 2012
    Messages:
    3,989




    It's multiplatform, will have co-op and PVP :bounce:
     
    • hopw roewur ne hopw roewur ne x 3
    • Shit Shit x 3
    • decline decline x 1
    • WTF am I reading WTF am I reading x 1
    ^ Top  
  12. warpig Incel Resistance Leader Manlet

    warpig
    Joined:
    Mar 24, 2013
    Messages:
    5,363
    Location:
    lmaoing @ your life
    I'm hyped for this tbh.
     
    • Brofist Brofist x 1
    • Funny Funny x 1
    • Yes Yes x 1
    ^ Top  
  13. Steamboat Willie Learned

    Steamboat Willie
    Joined:
    Jan 3, 2019
    Messages:
    275
    At least back then they were allowed to have babes at these events.
     
    • Yes Yes x 2
    • Despair Despair x 2
    • Absolutely Haram Absolutely Haram x 1
    • cuck cuck x 1
    ^ Top  
  14. lightbane Arcane

    lightbane
    Joined:
    Dec 27, 2008
    Messages:
    6,550
    Location:
    Neverwhere
    On the other hand, no furry band to make an announcement as far as I know, this time.

     
    ^ Top  
  15. Tehdagah Arcane

    Tehdagah
    Joined:
    Feb 27, 2012
    Messages:
    3,989
    People are seriously butthurt about the new Battletoads game.
     
    • Yes Yes x 1
    • Informative Informative x 1
    • butthurt butthurt x 1
    ^ Top  
  16. DeepOcean Arcane

    DeepOcean
    Joined:
    Nov 8, 2012
    Messages:
    5,468
    Looks like a flash game.
     
    • Agree Agree x 4
    ^ Top  
  17. Tehdagah Arcane

    Tehdagah
    Joined:
    Feb 27, 2012
    Messages:
    3,989
    It still plays exactly like a classic Battletoads game.
     
    • [citation needed] [citation needed] x 3
    • WTF am I reading WTF am I reading x 2
    • Disagree Disagree x 1
    • Shit Shit x 1
    ^ Top  
  18. DalekFlay Arcane Patron

    DalekFlay
    Joined:
    Oct 5, 2010
    Messages:
    8,615
    Location:
    New Vegas
    If it looked like Castle Crashers it would be fine, but it looks barren and lacking in good design.
     
    ^ Top  
  19. Wyatt_Derp Educated

    Wyatt_Derp
    Joined:
    May 19, 2019
    Messages:
    194
    Location:
    Okie Land
    Why? I hear toads can switch genders at will. That's what Jurassic Park said.
     
    • nice nice x 1
    ^ Top  
  20. Swigen Learned

    Swigen
    Joined:
    Dec 15, 2018
    Messages:
    505
    Yeah, the new Battletoads art style looks pretty goofy. None of these retro throwbacks get the old sprite style right, it’s either super pixelated or sterile killfrog dot com toon shit. As long as you’re able to pull hookers by the hair and punch ‘em in the face I’ll be happy though.

    Also Contra... WTF. It’s just gonna be a twin stick shooter now? Looks like asssss!
     
    ^ Top  
  21. J_C One Bit Studio Patron Developer

    J_C
    Joined:
    Dec 28, 2010
    Messages:
    14,578
    Location:
    Hungary
    Project: Eternity Wasteland 2 Shadorwun: Hong Kong
    I have a bad news for you. It is 2019.
     
    • decline decline x 1
    • [citation needed] [citation needed] x 1
    ^ Top  
  22. Tehdagah Arcane

    Tehdagah
    Joined:
    Feb 27, 2012
    Messages:
    3,989
    Contra had positive hands-on.

     
    • WTF am I reading WTF am I reading x 2
    ^ Top  
  23. Swigen Learned

    Swigen
    Joined:
    Dec 15, 2018
    Messages:
    505
    [​IMG]
     
    Last edited: Jun 17, 2019
    • Agree Agree x 5
    • Funny Funny x 1
    • Yes Yes x 1
    ^ Top  
  24. newtmonkey Arcane

    newtmonkey
    Joined:
    Aug 22, 2013
    Messages:
    1,060
    Contra... damage numbers popping up, life bars, twin stick shooting, panda bear (to appeal to the Chinese?), looks like a level from some MOBA. Burn it to the ground.
     
    • Agree Agree x 3
    • Yes Yes x 1
    • Salute Salute x 1
    ^ Top  

(buying stuff via the above buttons helps us pay the hosting bills, thanks!)