Official Codex Discord Server

  1. Welcome to rpgcodex.net, a site dedicated to discussing computer based role-playing games in a free and open fashion. We're less strict than other forums, but please refer to the rules.

    "This message is awaiting moderator approval": All new users must pass through our moderation queue before they will be able to post normally. Until your account has "passed" your posts will only be visible to yourself (and moderators) until they are approved. Give us a week to get around to approving / deleting / ignoring your mundane opinion on crap before hassling us about it. Once you have passed the moderation period (think of it as a test), you will be able to post normally, just like all the other retards.
    Dismiss Notice

Your pet peeves

Discussion in 'General Gaming' started by Vapid, May 30, 2019.

  1. octavius Prestigious Gentleman Arcane

    octavius
    Joined:
    Aug 4, 2007
    Messages:
    13,014
    Location:
    Bjørgvin
    One thing that is worse than unskippable cutscenes: unmutable music.
    Thief 2 became unplayable to me when, unlike Thief 1, I couldn't turn down the ambient sounds (which is closer to music than "organic" sounds). It's especially grating when you use headphones.
     
    • Friendly Friendly x 1
    • WTF am I reading WTF am I reading x 1
    • retadred retadred x 1
    ^ Top  
  2. Swigen Learned

    Swigen
    Joined:
    Dec 15, 2018
    Messages:
    486
    Yeah! It’s a pet peeve of mine in FPS’s when you can’t shoot lights, glass or things that should move like billiards balls. Duke Nukem got it right like 25 years ago, fuckin’ figure it out!
     
    • Brofist Brofist x 1
    • Informative Informative x 1
    ^ Top  
  3. Black Angel Arcane

    Black Angel
    Joined:
    Jun 23, 2016
    Messages:
    1,824
    Location:
    Wonderland
    Do you guys not having much fun playing Fallout, Age of Decadence, and Underrail because of this? Although, they can definitely be muted/turned down completely, but still I think ambient soundtracks actually reinforce the whole experience of playing these kind of games.
     
    ^ Top  
  4. Nifft Batuff Learned

    Nifft Batuff
    Joined:
    Nov 14, 2018
    Messages:
    302
    Ambient music is more bearable, Thief is a fine example. but yes, when I played Fallout, after a while, I turned the music off, even though I liked it. I have not played Underrail or AOD yet..
     
    ^ Top  
  5. DalekFlay Arcane Patron

    DalekFlay
    Joined:
    Oct 5, 2010
    Messages:
    8,585
    Location:
    New Vegas
    First-person games that use effects to make it like looking through a lens rather than eyeballs.
     
    • Brofist Brofist x 1
    • Agree Agree x 1
    • Rage Rage x 1
    • Salute Salute x 1
    ^ Top  
  6. Quillon Cipher

    Quillon
    Joined:
    Dec 15, 2016
    Messages:
    3,243
    Uuuhh, that reminds me: Any alternate vision is pure shit; witcher sense, eagle vision etc. Even makes me appreciate fucking Bethesda for they are making stuff stand out naturally instead of fucking whole other layer of shit effects just to be able to spot shit.
     
    • Brofist Brofist x 1
    • Agree Agree x 1
    ^ Top  
  7. oldbonebrown Savant

    oldbonebrown
    Joined:
    Jun 2, 2017
    Messages:
    197
    Immersive animations that get in the way of the gameplay, thinking about modern Rockstar here.

    Pretend gameplay like the opening of MGS5 when you have to hold down a button to progress through whats essentially a cutscene, and it tries to make it seem like you are doing more than you actually are.
     
    Last edited: Jun 9, 2019
    ^ Top  
  8. Silentstorm Educated

    Silentstorm
    Joined:
    Apr 29, 2019
    Messages:
    250
    Team wants to make a game with great story that advances the medium itself, and then proceed to make a game that is basically just cutscenes with some QTE's mixed in and maybe a few minutes of actually being able to control anything.

    Man, you don't need constant action to tell a story, adventure games and visual novels do that all the damn time, but could you at least make a game that doesn't make me feel like it's just a movie where i am forced to click a button sometimes?

    Even visual novels have more interactivity by giving choices, and, at least, allowing me to read and click through the dialogue at my own pace, sorry, i just disagree with the notion that the only way to make a game artistic or advance the medium is to basically rip off movies as much as one can.
     
    ^ Top  
  9. Swigen Learned

    Swigen
    Joined:
    Dec 15, 2018
    Messages:
    486
    NPC character portraits that don’t look ANYTHING like their in game models. Come on, it’s fuckin’ 2019, get yore shit together.
     
    ^ Top  
  10. Nifft Batuff Learned

    Nifft Batuff
    Joined:
    Nov 14, 2018
    Messages:
    302
    Games with unorthodox usage of EMS memory.
     
    • Rage Rage x 1
    ^ Top  
  11. Daedalos Arcane The Real Fanboy

    Daedalos
    Joined:
    Apr 18, 2007
    Messages:
    4,064
    Location:
    Denmark
    Shitty crafting systems
    Shitty combat, slow, clunky and bad animations, with no way to speed up the combat
    Shitty UI, that absolutely will be a hassle to deal with
    Shitty item micromanagement game within a game, that also ties in with shit UI
    Cutscenes every 3 minutes
    Shitty sound and music design
     
    ^ Top  

(buying stuff via the above buttons helps us pay the hosting bills, thanks!)